سلام ، به سایت انبار مرکزی ضایعات خوش امدید

لوگو

خیابان آزادی

ایران ، تهران

انواع ورق آلومینیومی

انواع ورق آلومینیومی

ورق آلومینیومی

ورق آلومینیومی توسط نورد  (بیلت که مقطع مربعی شکل یا دایره ای شکل است) سرد تولید می شود و ضخامتی بین یک دهم تا شش میلی متر دارد. این محصول درصنایع مختلفی به دلیل ویژگی هایی که دارد استفاده میشود آلومینیوم کاربرد بسیاری دارد و از مهم ترین ضایعات محسوب میشود.

انواع آلومینیوم

انواع آلومینیوم در زیر امده است :

ورق آلومینیوم ساده

ورق آلومینیوم رنگی

ورق پلی آلومینیوم

ورق آجدار آلومینیوم

در ادامه توضیحی درباره انواع آلومینیوم خواهیم داد و از کاربرد آن آگاه خواهیم کرد

ورق آلومینیوم ساده

ورق آلومینیوم ساده سایز های مختلفی دارد و ابعادهایشان نسبت به ورق های دیگر متفاوت است  و به همان شکل که تولید می شود و بدون اینکه  تغییرات خاصی  در آن اعمال شود به  بازار عرضه می گردد.
این نوع ورق با کمک آلیاژهای آلومینیومی سری ۱۰۰۰ تا ۷۰۰۰ ساخته می شوند.

ورق آلومینیوم رنگی

ورق آلومینیوم رنگی  گروه دوم از ورق های آلومینیومی ورق های رنگی هستند که چون دارای زیبایی و جذابیت مورد توجه مردم قرار گرفته و هم در دکوراسیون داخلی و هم در دکوراسیون خارجی مورد استفاده قرار می گیرند.

کاربرد ورق آلومینوم رنگی : از ورق رنگی آلومینیوم را برای سقف های شیروانی، سقف سالن های ورزشی، ساخت کانکس و کابینت هم به کار می برند.

نحوه رنگی کردن آلومینیوم عملیاتی به نام آنودایزینگ را روی ورق های آلومینیومی انجام می  دهند تا رنگی شوند و نسبت به حالت جوی و خوردگی مقاوم پیدا کند

ورق پلی آلومینیوم

منظور از ورق پلی آلومینیوم  ورقی است که دارایی سه لایه و جنس مختلف است که میتوان به آلومینیوم پلی اتیلن و کاغذ کرافت را شامل میشودالبته آن را با نام ورق پلی کرافت هم می شناسند.

ویژگی ورق پلی آلومینومی

از ویژگی این ورق های آلومینیومی می توان به عایق بودن در برابر میادین گازی مقاومت در برابر خوردگی و پوسیدگی اشاره کرد. آلیاژهای مورد استفاده برای تولید این ورق ها از سری ۱۰۰۰ و ۳۰۰۰ می باشند ضخامت  این نوع از ورق ها، بین ۰.۴ تا ۱.۵ میلی متر بوده و اکثر کاربرد آنها در تاسیسات پتروشیمی، نیروگاه ها و تاسیسات می باشد

ورق آجدار آلومینیوم

ورق آجدار آلومینیوم به منظور افزایش کارایی ورق آلومینیومی، در سطح آن آج ایجاد کرده تا اصطکاک کافی داشته باشد. آج دارای انعطاف بالا و شکل گیری آسان است و به این دلیل  ورق آجدار آلومینیومی تولید می کنند.کاربرد آلومینیوم آج دار  در راهروهای فلزی، کف پله ها، کف وسایل حمل و نقل و غیره از این ورق استفاده میشود

 ورق آلومینیومی و مزایای آن

ورق آلومینیومی و مزایای آن اصولا وزن کم و سلکی ورق یکی از بهترین مزایای آن به شمار می آید و همچنین از آنجایی که قابلیت بازیافت این فلز بالاست تا نود درصد می توان در مصرف انرژی صرفه جویی نمود.
از دیگر مزایای ورق آلومینیوم، مقاومت مناسب در برابر خوردگی است.

ورق آلومینیوم، هم  حاوی رسانای حرارت و هم حا‌وی رسانای جریان برق بوده، پس میتوان به عنوان جایگزین مناسب برای مس در سیستم انتقال برق باشد. و البته هزینه بسیار کمتری دارد  همچنین ورق مذکور نور را تا نود و پنج درصد منعکس می کند و استفاده از آن در سقف سبب کم شدن حرارت داخلی ساختمان می شود.
شکل پذیری آسان آن در به وجود آوردن اشکال مختلف  هم از دیگر مزیت آن است که  برای ورق آلومینیوم محسوب می شود. استحکام مطلوب ورق در دمای پایین، نفوذناپذیری و غیر سمی بودن هم از دیگر مزایای این ورق است که البته طرفداران زیادی هم دارد

ورق آلومینیومی و‌کاربرد آن در صنعت

ورق آلومینیومی و کاربرد آن در صنعت از ورق آلومینیوم در صنعت خودروسازی استفاده می شود. همچنین ریل های راه آهن از این جنس ساخته می شوند. مخزن های که به منظور نگهداری مواد مختلف در دماهای بسیار پایین می سازند هم از همین نوع ورق هاست.
صنایعی همچون کشتی سازی، هوافضا و ساختمان سازی نیز مصرف کننده ورق های آلومینیوم هستند.
ساخت مخازن سوخت فضایی ،ساخت لوازم آشپزخانه از دیگرکاربرد آن است که بیشترین کاربرد را نسبت به ضایعات دیگر دارد

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.