سلام ، به سایت انبار مرکزی ضایعات خوش امدید

لوگو

خیابان آزادی

ایران ، تهران

بازیافت ضایعات میلگرد

بازیافت ضایعات میلگرد

بازیافت ضایعات میلگرد

با بازیافت ضایعات میلگرد می توان مقاطع مختلفی از فولاد مانند شمش تولید کرد.

در واقع از ضایعات فلزی مانند آهن اسفنجی به عنوان ماده اولیه در تولید آهن استفاده می شود که علاوه بر صرفه جویی در هزینه ها، صرفه جویی در منابع معدنی و کاهش آلاینده های هوا و محیط زیست را نیز به دنبال دارد. به همین دلیل در بسیاری از کشورهای پیشرفته ارزش این ضایعات افزایش یافته و حتی در صورت امکان از صادرات آنها جلوگیری می کنند.

انبار مرکزی ضایعات بهترین خریدار ضایعات در تهران.

بازیافت ضایعات میلگرد
بازیافت ضایعات میلگرد

منابع تولید کننده ضایعات میلگرد

یکی از بزرگترین منابع تولید ضایعات میلگرد، ساختمان های قدیمی تخریب شده است. با توجه به افزایش قیمت آهن و فولاد، ضایعات آنها نیز ارزشمند شده است. بنابراین در هنگام تخریب ساختمان اگر میلگرد آسیبی نبیند به عنوان میلگرد دست دوم مجددا استفاده می شود. اگر مستقیماً قابل استفاده نباشند، به عنوان خوراک کوره های ذوب استفاده می شوند.

یکی دیگر از منابع اصلی زباله های میلگرد، زباله های ناشی از میلگرد است. از آنجایی که آنها عمدتاً طول میله های آجدار را دوازده متر می دانند. در برخی موارد لازم است قبل از تقویت، آنها را به ابعاد مورد نیاز برش دهید. در نتیجه قطعات کوچک میلگرد تشکیل می شود که می توان از آنها برای تولید میلگرد استفاده کرد.

پرتاب میلگرد در کارخانه های تولیدی از جمله ضایعات میلگرد است که عموماً توسط خود کارخانه ها استفاده می شود.

مراحل بازیافت ضایعات میلگرد

مراحل بازیافت ضایعات میلگرد

مراحل بازیافت ضایعات میلگرد اولین قدم در بازیافت زباله جمع آوری آن است. در مورد زباله های راه راه، می توان آن را از منابع مختلفی مانند کارخانه ها، پروژه های ساختمانی و غیره تهیه کرد.جمع آوری شده برای خرید ضایعات میلگرد و فروش آن می توانید در سایت ضایعات ایرانیان آگهی خرید یا فروش ثبت کنید.

مراحل زیر برای بازیافت ضایعات میلگرد انجام می شود:

در مراحل بازیافت ضایعات میلگرد مرحله بعد نوبت به بررسی و کنترل هدر رفت میلگرد می رسد. این بدان معناست که زباله هایی که نیاز به ذوب، پردازش و تصفیه دارند از یکدیگر جدا می شوند. میلگردهای تقویت کننده ای که از نظر اندازه و یا به دلیل شدت اکسیداسیون زیاد قابل استفاده نیستند، بازیافت می شوند. اگر اندازه آنها مناسب باشد می توانیم از برس زدن، سندبلاست و … استفاده کنیم. ظاهر بهتری پیدا می کنند و دوباره در ساخت و ساز استفاده می شوند.

مرحله بعدی مربوط به پردازش ضایعات میلگرد می باشد. در مرحله فرآوری، میله های قراضه بر اساس درصد ترمیم و ترکیب شیمیایی طبقه بندی می شوند و به عنوان خوراک کوره های ذوب فلزات استفاده می شوند.

در مرحله بعد، ضایعات میلگرد ذوب شده باید تصفیه شوند. وجود ناخالصی های مختلف مانند زنگ زدگی یا مصالح ساختمانی این مرحله را ضروری کرده است.

البته می توان علاوه بر تصفیه میلگرد ریخته گری، موادی نیز به آن اضافه کرد تا خواص شیمیایی مطلوبی به میلگرد تولید شده بدهد.

در نهایت میلگرد باید شکل بگیرد. در واقع ماده مذاب به یکی از مقاطع فولادی تبدیل می شود. هر چه کیفیت ضایعات میلگرد بالاتر باشد، کیفیت بخش فولادی تولید شده بالاتر خواهد بود. .

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.