سلام ، به سایت انبار مرکزی ضایعات خوش امدید

لوگو

خیابان آزادی

ایران ، تهران

ضایعات آهن چیست

ضایعات آهن چیست

ضایعات آهن چیست

اگر با روش ساخت محصولات فولادی مانند ورق فولادی آشنایی داشته باشید، احتمالاً می دانید که ماده اولیه بسیاری از این محصولات ضایعات آهن است. اما ضایعات آهن چیست؟ انواع مختلفی از ضایعات وجود دارد که در روش های تولید، آلیاژها و کاربردهایشان متفاوت است. طبیعی است که ضایعات در قیمت متفاوت است.

در واقع محصولات فولادی و چدنی که به دلایلی مانند محصولات معیوب قابل استفاده نیستند ضایعات آهن نامیده می شوند. البته اصطلاح ضایعات فقط به محصولاتی اطلاق می شود که قابل بازیافت هستند. بنابراین، حتی مواد یکبار مصرف صنایعی مانند خودروسازی و ساخت و ساز که قابل بازیافت هستند نیز ضایعات در نظر گرفته می شوند.

ضایعات هایی که پس از بازیافت به چرخه تولید باز می گردند، ضایعات نیز نامیده می شوند. ضایعات می تواند آهن، چدن، آلومینیوم، مس و… باشد در ادامه با انواع ضایعات یا آهن ضایعات آشنا می شوید.

منابع ضایعات

منابع ضایعات

بنگاه انبار مرکزی خرید ضایعات در تهران , به طور کلی دو نوع فروشنده ضایعات وجود دارد، از جمله ضایعات برگشتی خطی و ضایعات خریداری شده. در زیر می توانید ببینید که آهن ضایعات چه خواصی داردحال منابع ضایعات شامل:

ضایعات برگشتی خط

با توجه به نام، احتمالاً می توانید حدس بزنید منبع این نوع قراضه از چه منبعی ساخته شده است. ضایعات برگشتی خط ضایعات نامیده می شود و در طول تولید محصولات فولادی یعنی فرآیند نورد تولید می شود. این نوع ضایعات آهنی یکی از بهترین ضایعات موجود در بازار است زیرا می توان آن را به راحتی با عملیات جوش بازیافت کرد و این ضایعات را می توان بازیافت و در کوره های قوس الکتریکی استفاده کرد. با این حال، در برخی موارد، ضایعات برگشتی به دلیل آلودگی زیاد، به راحتی قابل بازیافت نیستند و باید تمیز شوند.

ضایعات خریداری شده

همانطور که توضیح دادیم، آهن ضایعات گاهی اوقات از ضایعات محصولات فولادی مورد استفاده در صنعت ساخته می شود. به این نوع ضایعاتی که از فروشنده خریداری می شود، ضایعات خریداری شده گفته می شود. ضایعات خریداری شده می تواند از کالاهایی مانند اتومبیل یا برخی لوازم خانگی یا از تجهیزات مورد استفاده در صنایعی مانند ساخت و ساز و پل سازی به دست آید. این نوع قراضه باید قبل از استفاده در حین عملیات تهیه شود.

مرتب سازی فیزیکی ضایعات

مرتب سازی فیزیکی ضایعات مبتنی بر چگالی به معنای مرتب سازی ضایعات بر اساس وزن واحد آن در هر حجم است. وزن واحد حجم قراضه بر حسب کیلوگرم بر متر مکعب بیان می شود. در زیر می توانید ببینید که طبقه بندی فیزیکی آهن به چه صورت ضایعات است.

ضایعات سبک ۱ و ۲: این نوع ضایعات همانطور که از نامش پیداست وزن حجمی کمتری نسبت به سایر اتوهای ضایعات دارند و به همین دلیل به آنها ضایعات سبک می گویند. وزن ظاهری قراضه سبک ۱ و ۲ بین ۵ تا ۰.۸ تن بر متر مکعب است.
قراضه متوسط ​​۱ و ۲: این نوع ضایعات که وزن بیشتری نسبت به ضایعات سبک دارد، وزن ظاهری آن بین ۸ تا ۱ تن بر متر مکعب است.
قراضه سنگین ۱ و ۲: ضایعات سنگین می تواند وزن ظاهری ۱ تن در متر مکعب یا حتی بیشتر داشته باشد.
ضایعات ویژه – این نوع ضایعات در واقع همان محصولات فولادی است که در ساختمان ها استفاده می شود. به عنوان مثال از این ضایعات در ساخت تیرآهن، ورق سیاه و روغنی، حلقه، میله، قوطی و پروفیل، نبشی، ناودان و … استفاده می شود.

کاربرد ضایعات آهن چیست

کاربرد ضایعات آهن چیست

بازیافت آهن ضایعات یک اقدام اقتصادی و زیست محیطی کاملا منطقی است. ضایعات یکی از موادی است که در صورت بازیافت در بسیاری از موارد می توان از آن استفاده کرد. کاربرد ضایعات آهن چیست؟ در اینجا برخی از کاربردهای قراضه آورده شده است:

کاربردهای صنعتی: آهن و ضایعات و آلومینیوم به طور گسترده در صنعت استفاده می شود. به عنوان مثال می توان از آنها در پروژه هایی مانند راه سازی و پل سازی استفاده کرد. در صنعت حمل و نقل نیز می توان از ضایعات برای ساخت خودرو، هواپیما و … استفاده کرد. یکی دیگر از کاربردهای اخیر برای ضایعات فلزی، سم زدایی از پساب های صنعتی است.
ساخت محصولات فلزی جدیدتر و قوی تر: آهن بازیافتی ضایعات را می توان با استفاده از کوره های قوس الکتریکی به تجهیزات با کیفیت بالاتر تبدیل کرد. این روش حتی می تواند فولاد ضد زنگ تولید کند. همچنین ضایعات آلومینیوم را می توان در دمای بسیار پایین تری نسبت به آلومینیوم خام ذوب کرد، بنابراین انرژی کمتری مصرف می کند.
تولید لوازم خانگی: مبلمان فلزی اغلب از فلزات بازیافتی ساخته می شوند و بسیار زیبا و بادوام هستند. بسیاری از وسایل مانند نیمکت ها، میزهای فلزی و حتی لامپ ها را می توان از آهن ضایعات ساخت. بنابراین اکنون می دانید که ضایعات برای آهن چه کاربردهایی دارد.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.