سلام ، به سایت انبار مرکزی ضایعات خوش امدید

لوگو

خیابان آزادی

ایران ، تهران

مخزن های استیل و کاربرد آنها

مخزن های استیل و کاربرد آنها

مخزن های استیل

مخزن های استیل در برخی صنعت های مختلف برای نگهداری انواعی از محصولات تولیدی و مواد اولیه به مخزن های استیلی نیاز دارند مخزن های استیلی یکی از  پرکاربردترین مخزن ها محسوب میشود مخزن های استیلی در برابر زنگ زدگی و خوردگی مقاوم هستند  که جهت ساخت آن ها از ورق های استیلی بهره گرفته می شود.

نحوه ساخت مخزن استیل

نحوه ساخت مخزن استیل مخازن ها ساختاری با دیواره های باریک هستند که هم به وسیله یک پروسه نورد گرم و یا نورد سرد و یا به وسیله جوشکاری ایجاد می شوند.مطلوب ترین  منابع برای ساختن مخزن  پروسه نورد است که به علت نداشتن حفره ، مخازن مطلوبی به شمار می آیند و همچنین دچار نشست یا ترک خوردگی شود در آن بسیار کم است.

مخزن استیل تنها از تلفیق فولاد ضد زنگ تولید می شود. این فولاد ها هر چند می توانند از چندین گونه متعدد فولاد ضد زنگ باشد اما عمده ترین و پر استفاده ترین آن ها استیل دو جزئی می باشد که از دو گونه فولاد استفاده میشود که نظیر (آستنیتی و فریتیک )می باشد. این دو گونه عنصر باهم به خوبی تلفیق میشوند و با همدیگر بسیار نیرومند تر کار خواهند کرد.همچنین استقامت این گونه فولاد ضد زنگ در مقابل زنگ زدگی و ترک خوردگی بسیار بالا است. کارخانجات از استیل های نظیر استیل  نرن یا کربن استفاده‌ نمیکنند  زیرا که استقامت آنها و همچنین از نیروی کافی بهره مند نیستند و اگر ترک بردارد بسیار خطر ساز می شود و سبب آسیب به تجهیزات و مرگ کارکنان شود.

کاربرد مخزن استیل

کاربرد مخزن استیل از  مخزن های استیل برای جابه جایی و محافظت عناصر مختلف به کار گرفته می شود. در صنایع مختلف به کار گرفته میشود که شامل صنایع غذایی، دارویی و شیمیایی است از این مخازن در زمان هایی که بحث زنگ زدگی و بهداشتی مدنظر باشد با گنجایش های متعدد برای ترابری اقسام مواد پودری نظیر سیمان، آرد و مایعاتی مانند شیر، آب شرب، اسید، مایعات نفتی و روغن استعمال می شود در این صورت این نوع مخزن با سطح کیفی بالا حاوی مخازن زیر فشار استیل،  مخازن اندوخته  مواد شیمیایی به شکل سنگینی، مخزن استیل، مخزن برای محافظت الکل و مواد دارویی، مخزن دو جداره برای حفاظت از شیر و لبنیات و یا مخزن ۳ جداره برای محافظت از بستنی و دیگر مواد غذایی از تقاضای بسیار زیاد در صناعت بهره مند است.

انواع مخزن

انواع مخزن :مخزن استیل تک جداره

مخزن استیل ۲ جداره و ۳ جداره

مخزن استیل تک جداره: این نوع مخزن ها پرمصرف ترین مخزن محصوب میشوند . گنجایش این محصول بین ۵۰۰ الی ۱۲۰۰۰۰ لیتر است که قابل طرح ریزی و ساخت می باشند.باتوجه به حجم مخزن ها قطر ورق هم فرق  میکند و با یک دیگر فرق کرده و باعث تمایز بین مخزن های دیگر میشود.

این نوع مخزن تک جداره برای محافظت از موادی استفاده میشوند که  ph آن ها خنثی است برای مثال مواد غذایی، دارویی و مواد شیمیایی . این مخزن به دو صورت افقی و عمودی طرح ریزی و ساخته می شود.

مخزن استیل دوجداره و سه جداره:کاربرد مخازن استیل ۲ جداره و ۳ جداره در کارخانه های تولید کننده صنعت دارویی، غذایی و قسمت های گوناگون کشاورزی و صنعتی است که مورد استفاده بسیار قرار میگیرد.

مخازن ۲ جداره و مخزن استیل ۳ جداره وابسته به فرآورده ای که قرار است داخل آن محافظت یا ترابری شوند می توانند دارای میکسر یا بدون میکسر باشند.  مواد اولیه و ورقی که در تولید این منابع به کار برده می شوند با مخزن تک جداره فرقی نمی کند. اما در تولید این مخزن دیواره درونی از طریق عایق های گرمایشی مطلوب پوشیده شده و دیواره بیرونی مخزن این عایق ها را پایدار نگه می دارد.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.