سلام ، به سایت انبار مرکزی ضایعات خوش امدید

لوگو

خیابان آزادی

ایران ، تهران

نحوه بازیافت فلز روی

نحوه بازیافت فلز روی

بازیافت فلز روی

بازیافت فلز روی  روی بسیار تولید میشود و با توجه به این دلیل قیمت آن نسبت به باقی فلز ها پایین است. از روی به عنوان فلز فداشونده در پوشش‌های گالوانیزه استفاده میشود

انبار مرکزی ضایعات بهترین خریدار ضایعات در تهران

فلز روی یکی از با صرفه‌ ترین عاملی است که میتوان برای حفاظت از فولاد در برابر خوردگی استفاده شود همچنین  حدود دو سوم روی در تولید صفحات فولادی گالوانیزه (به زبان ساده یک پوششی است که در آهن یا فولادی استفاده میشود)به کار می‌رود.

فولاد گالوانیزه

فولاد گالوانیزه در صنایع خودروسازی بازار عمدتا از  فولادهای گالوانیزه  استفاده میشود . در خودروهای جدید به طور متوسط بیش از ۵۰ درصد صفحات فولادی گالوانیزه استفاده میشود و دارای صفحات فولاد گالوانیزه هستند

کار اصلی روی

کار اصلی روی به طور کلی کار اصلی روی محافظت در برابر خوردگی است که خوردگی بر اثر فرایند طبیعی است یکی از شناخته شده ترین خوردگی (زنگ آهن است)  به همین دلیل باعث میشود از روی بسیار استفاده شود و حتی باعث هدر رفتن بسیار آن شود

ضایعاتی که بر روی آنها بازیافت روی صورت  می‌گیرد شامل:

قراضه ریخته‌گری تحت فشار،

زائده‌های برش‌کاری،

تختال‌ های ریخته گری تحت فشار و کف روی 

روی در چه ضایعاتی یافت میشود

روی در چه ضایعاتی یافت میشود روی همچنین در بسیاری از ضایعاتی که دارای آلیاژ هستند یافت میشود برای مثال برنج البته هنگام بازیافت  قراضه‌های برنج و برنز آلیاژ های آنها که شامل روی هستند کمتر ارزیابی‌ میشوند.

نحوه بازیافت فلز روی نسبت به باقی فلزات بیشتر بازیافت میشود و  در جایی که حدود ۸۰٪ روی استفاده شده است بازیافت می شود. البته این راهم باید اضافه کرد که با این حال ، روی هم در مقایسه به  برخی فلزات کمتر بازیافت میشود اگر بخواهیم مثالی بیارویم  فولاد نمونه آن است فولاد تقریباً ۱۰۰٪ بازیافت می شود از فولاد میتوان دوباره استفاده کرد.
روی اکثر اوقات به عنوان یک عنصر اضافی به سایر فلزات ، یا به سایر آلیاژها اضافه میشود به عنوان مثال  برنج و یا به عنوان روکش فولاد گالوانیزه ، پیدا می شود

راه و روش های ثابت و دائمی بازیافت

راه و روش های ثابت و دائمی بازیافت قراضه منتقل شده به بازیافت و بازگشت به دوره اولیه تولید شمش روی، قراضه ریخته‌گری برگشت داده شده و سایر مخلوط‌های قراضه فلزی حاوی روی است.

پیش عملیات صورت گرفته بر روی قراضه شامل۳ مرحله است :

۱آماده سازی،

۲گداز تفریقی و

۳انحلال

در عملیات آماده سازی،ضایعات روی برای بازیافت بر اساس درصد و عیار روی است مورد بعدی بر اساس نیاز به صورت دسته طبقه بندی می‌شوند .

در مرحله تمیز کاری میتوان با حذف مواد خارجی و اضافه و بالا بردن  کیفیت محصول، میتوان خروجی مفید و بازخورد خوبی داشت

مرحله خردایش (یعنی طی آن مواد معدنی در مراحل مختلفی به محصولی با ابعاد مورد نظر تبدیل میشوند)

 

بازیافت فولاد روی

نحوه بازیافت فلز روی جدایش روی از آلاینده‌ها را تسهیل می‌کند. از روش سرند کردن و طبقه بندی با هوا جهت بیشتر و شدت دار کردن  روی و افزایش خروجی مفید  فرآوری استفاده می‌شود.

در کوره ها روی و انواع فلزات با دمای ۳۶۰ درجه در کوره قرار میگیرند و گرم‌میشوند این دما برای ذوب شدن روی مناسب است و روی ذوب می‌شود در حالی که سایر فلزات ذوب نمی‌شوند. روی های به دست آمده که به شکل مذاب میشوند کف کوره جمع شده و خنک می‌شوند  و باقی قراضه ها هنگام خنک شدن جدا میشود .

قراضه های فلزی حاوی روی هستند .

 

ضایعات فولاد وقتی که ذوب میشوند حاوی روی فولاد گالوانیزه در کوره‌های قوس الکتریکی هستند  که سبب تولید گرد و غباری می‌شود که آنها هم  حاوی حدود ۲۵ درصد روی و اکسید

بازیافت گرد و غبار در کوره‌های قوس الکتریکی به عنوان منبع روی نیز قابل  اهمیت است.

در برخی مراکز مانند اسقاط خودرو پس از تفکیک قطعاتی که تحت فرایند طبیعی و شیمایی قرار گرفتند و تحت فشار روی بودند آنها را به تولید کنندگان یا کارخانه‌های ریخته‌گری منتقل می‌کنند تا دوباره ذوب و ریخته‌گری شوند.

 

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.