سلام ، به سایت انبار مرکزی ضایعات خوش امدید

لوگو

خیابان آزادی

ایران ، تهران

تفاوت استیل ۳۰۴و ۳۱۶ در چیست

تفاوت استیل ۳۰۴و ۳۱۶ در چیست

تفاوت استیل ۳۰۴و۳۱۶


تفاوت استیل ۳۰۴ و ۳۱۶ استیل به دو دسته کلی تقسیم میشود :

۱-استیل نگیر ۲-استیل بگیر

که هر کدام از این دسته ها خود شامل چند نوع می باشند.استیل نگیر دو گروه مهم دارد استیل ۳۱۶ و  استیل ۳۰۴  این دو گروه هستند که در این مطلب ما تفاوت این دو استیل را بررسی خواهیم کرد

خریدار ضایعات در تهران در خدمت مشتریان عزیز میباشد.

استیل ۳۱۶ و ویژگی آن

استیل ۳۱۶ و ویژگی آن یکی از پرطرفدار ترین استیل ها محسوب میشود و جزه محبوب ترین ها است استیل نگیر همان به اصطلاح دیگر استیل زنگ نزن است . آلیاژ این استیل در (۱۳۷۱ الی ۱۳۹۹)  درجه سانتی گراد ذوب شود.

در تفاوت استیل ۳۰۴و۳۱۶ ویژگی مهم این استیل استحکام بالای آن است و به خاطر مقاومتی که نسبت به خوردگی و زنگ آهن  دارد، مورد توجه کسانی که در کار صنعت هستند قرار گرفته است.

آلیاژ این استیل دارای کروم و نیکل فراوانی است که این کروم و نیکل خواص بسیاری و منحصر به فردی به آن بخشیده است. همچنین،دارای  مقاومت کششی بالایی هم است تا بتوان در دمای بالا هفتصد درجه سانتی گراد یعنی تا هشتصد درجه سانتی گراد از آن استفاده می کنند.

درصد کروم (۱۶) و، نیکل (۱۰) و مولیبدن (۲٪) در استیل ۳۱۶ به این ترتیب است  مولیدن باعث مقاومت بالا آن میشود که نسبت به خردگی و اسید ها مقاوم باشد و واکنش نشان ندهد.

کاربرد استیل۳۱۶

کاربرد استیل ۳۱۶ در صنعت ساخت تحهیزات کشتیرانی مورد استفاده قرار میگیرد و یکی از کاربرد این استیل محسوب میشود. از این استیل در ساخت تجهیزات پزشکی و لوازم جراحی هم استفاده میشود.

کاربرد دیگر این استیل برای ساخت محفظه و حصار های الکتریکی هم از این استیل استفاده می کنند.

ویژگی استیل ۳۰۴

ویژگی استیل ۳۰۴ از ۱۸ درصد کروم و ۸ درصد نیکل ساخته شده است و در ترکیبات آن وجود دارد.در برخی از مواقع، مقدار بسیار کمی کربن و منگنز هم به آلیاژ این استیل اضافه می کنند تا هم در برابر خوردگی مقاومتش بیشتر شود و هم به راحتی بتوان آن را ضد عفونی کرد. دمای ذوب این استیل بین (۱۳۹۹الی۱۴۵۴)درجه سانتیگراداست‌‌ تا بتوان در دمای بالای هشتصد درجه یعنی در دمای هشتصد و هفتاد درجه سانتی گراد می توان از آن استفاده کرد. این استیل هم زنگ نزن است و هم مقاومت کششی بالای دارد و استحکام آن بیشتر است.

استیل ۳۰۴ و کاربرد آن

کاربرد استیل ۳۰۴  این است که هم در  تولید برخی لوازم و تجهیزات آشپزخانه استفاده میشو و هم  برای پوشش چرخ ها هم میتوان از این استیل استفاده کرد

تفاوت استیل ۳۰۴,۳۱۶

شباهت بسیاری ۳۰۴.۳۱۶ بین این دو استیل وجود دارد اما علاوه بر شباهت تفاوت و اختلافاتی هم دارد.

یکی از مهم ترین تفاوت استیل ۳۱۶ و۳۰۴ در  نیکل موجود آنهاست.  در استیل نوع ۳۱۶، نیکل موجود در آن بیشتر از ۳۰۴ است. همچنین حاوی مقدار کمی هم  مولیبدن هم می باشد. اما استیل ۳۰۴ دارای مولیبدن نیست پس استیل ۳۱۶  مقاومت بیشتری در برابر خوردگی و زنگ آهن دارد و میتواند در محیط های اسیدی بیشتر استفاده می شود و مقاومت بسیاری هم در برابر محیط های اسیدی دارد.

به دلیل مقاومت بالای استیل ۳۱۶ بر قیمت این استیل تاثیر میگذارد پس طبیعی است که قیمتش بالاتر از قیمت استیل ۳۰۴  باشد و همچنین نیکل از ارزش مادی بالایی برخوردار است قابلیت خم شدن استیل ۳۰۴ کمتر از ۳۱۶ است .

 

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.