سلام ، به سایت انبار مرکزی ضایعات خوش امدید

لوگو

خیابان آزادی

ایران ، تهران

ضایعات فولاد و کاربرد آن

ضایعات فولاد و کاربرد آن

ضایعات فولاد

ضایعات فولاد به موادی اطلاق می شود که از محصولات مصرف شده یا تولید شده باقی مانده و قابل بازیافت هستند. بخش هایی از خودروها و ساختمان ها و همچنین سرباره شکسته شده است. ضایعات را نباید با زباله اشتباه گرفت. بر خلاف زباله ، ضایعات به خصوص ضایعات آهن از ارزش مالی بالایی برخوردار است. جهت فروش ضایعات خود حتما با خریدار ضایعات در تهران تماس بگیرید .

ضایعات فولاد

فولاد یکی از مهم ترین موادی است که پس از ساخته شدن می توان آن را بازیافت کرد. در واقع ضایعات های فولاد امروزه ماده اولیه صنعت فولاد است و بسیاری از کارخانه های ذوب فولاد به دنبال بازیافت و بازیافت زباله هستند. نوع شکستگی، اندازه، درجه و غیره یکی از مهمترین مصارف ضایعات فولاد در کوره قوس الکتریکی (EAF) می باشد که یکی از روش های تولید فولاد می باشد. ضایعات را می توان به ترکیبی از کوره های اکسیژن پایه (BOF) اضافه کرد تا گرما را در طول بخشی از فرآیند ذوب فولاد کنترل کند. .

مصرف ضایعات در جهان

امروزه صنعت فولاد، سنگ آهن حدود ۲۰ میلیون تن، ۱ میلیارد تن زغال سنگ متالورژی، ۵۷۵ میلیون تن قراضه، برآورد شده است که در تولید فولاد خام ۱.۷ میلیارد تن استفاده شده است.

بازیافت فولاد که به ضایعات آهن نیز معروف است، یکی از مهم ترین مواد اولیه در صنعت است. ضایعات آهنی از خودرو ساخته می شود و سازه هایی مانند سازه های ساختمانی به پایان عمر مفید خود رسیده اند یا در فرآیند تولید مواد فولادی ایجاد شده اند.

مصرف قراضه در کوره بلند و قوس الکتریکی

تمام سایت تولید فولاد در واقع یک سایت بازیافت فولاد است. ضایعات های فولادی تا ۱۰۰ درصد در کوره قوس الکتریکی تا ۳۰ درصد در کوره بلند استفاده می شود.

نرخ بازیافت ضایعات

ضایعات های بازیافتی همگی بازیافت می شوند، نرخ بازیافت ضایعات فعلی فولاد به ۸۵ درصد رسیده است. بازیافت این سطح بالا نشان می دهد که فضای بهبود بسیار کم است.
نقش قراضه در کاهش گازهای گلخانه ای

قراضه نقش مهمی در کاهش استفاده از گازهای گلخانه ای و منابع توسط صنعت آهن و فولاد دارد. هر قراضه ۱ تن برای استفاده در تولید فولاد، از انتشار ۱.۵ تن دی اکسید کربن جلوگیری می کند. مصرف سنگ آهن ۱.۴ تن و زغال سنگ ۷۴۰ کیلوگرم، آهن ۱۲۰ کیلوگرم کاهش می یابد.

آینده تولید فولاد و ارتباط آن با ضایعات

آینده تولید فولاد و ارتباط آن با ضایعات , آینده تولید ضایعات تا حد زیادی به در دسترس بودن ضایعات با کیفیت بالا بستگی دارد.

در آغاز قرن بیست و یکم تولید فولاد چین جهشی در سرمایه گذاری و ظرفیت سازی در این زمینه ایجاد کرد و از آنجایی که میانگین عمر محصولات فولادی حدود ۴۰ سال است، انتظار می رود در ده سال آینده به عنوان عمر فولاد محصولات نزدیک به تولید در حدود سال ۲۰۰۰، ذخایر قراضه فولاد کاهش خواهد یافت.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.