سلام ، به سایت انبار مرکزی ضایعات خوش امدید

لوگو

خیابان آزادی

ایران ، تهران

میلگرد و ضایعات میلگرد

میلگرد و ضایعات میلگرد

ضایعات میلگرد و میلگرد شامل چه مواردی می شود؟

ضایعات میلگرد و میلگرد شامل چه مواردی می شود؟ در ساخت و ساز، بتن یک ماده مقاوم در برابر فشار است و به راحتی فشار را تحمل می کند. بتن ضعیف است زیرا نمی تواند فشار نیروهای دورانی و کششی را تحمل کند. در حدود سال ۱۸۰۰، مردم با ساختن موانع فولادی نازک (میلگرد s) که به نام میلگرد s شناخته می شوند، استحکام سیمان را افزایش دادند. اگر میلگرد در حین تعمیر حالت استاندارد نداشته باشد یا در حین استفاده آسیب ببیند، ضایعات محسوب می شود. امروزه با افزایش استفاده از میلگرد، ضایعات میلگرد نیز افزایش یافته است و از آنجایی که ایران یکی از کشورهای تولید کننده میلگرد است، باید به فکر بازیافت ضایعات میلگرد باشیم. انبار مرکزی ضایعات بهترین خریدار ضایعات در تهران , جهت فروش ضایعات خود با ما تماس بگیرید.

ضایعات میلگرد و میلگرد شامل چه مواردی می شود؟

چند نوع میلگرد در حال ساخت است؟

چند نوع میلگرد در حال ساخت است؟ همانطور که در ابتدای مقاله اشاره کردیم، میلگرد یک مصالح ساختمانی مهم است و نقش مهمی در زیرساخت و سازه ساختمان ایفا می کند و به طور موثری از جان شما در هنگام وقوع زلزله محافظت می کند. از میلگرد علاوه بر ساخت و ساز برای ساخت سد و پل نیز استفاده می شود. میلگردهایی شبیه فولاد هستند که از نورد گرم ساخته می شوند. میلگرد آن از فولاد است و بقیه برای ساخت و ساز استفاده می شود. ۶ نوع میلگرد وجود دارد.

میلگرد اروپایی: منگنز ماده اولیه میلگرد اروپایی است، بنابراین میلگرد اروپایی به راحتی خم می شود. میلگرد اروپایی برای شرایط آب و هوایی شدید یا شرایطی مانند طوفان، زلزله، طوفان (اثرات زمین شناسی) مناسب نیست. میلگرد اروپایی از قیمت پایین تری نسبت به انواع میلگرد برخوردار است و همین قیمت پایین نقطه قوت آن می باشد و یکی از نقاط ضعف میلگرد اروپایی که حتی در ضایعات میلگرد نیز وجود دارد مقاومت پایین آن است.میلگرد اپوکسی: میلگرد با پوشش اپوکسی. میلگرد اپوکسی میلگرد فولاد کربنی است. اگرچه میلگرد اپوکسی استحکام یکسانی دارد، اما در برابر زنگ زدگی مقاوم است. (از ۱۷۰۰ تا ۷۰) روکش میلگرد نازک است و هر چه روکش بیشتر آسیب ببیند مقاومت بیشتری نسبت به میلگرد کاهش می یابد. هرچه میلگرد اپوکسی بیشتر آسیب ببیند، مقاومت در برابر خوردگی میلگرد کمتر می شود. به دلیل ضعف میلگرد نسبت به گالوانیزه، میلگرد اپوکسی گرانتر است.

میلگرد با کربن بالا: میلگرد با کربن بالا، میلگردی است که از فولاد مرغوب ساخته شده است. جدیدترین و متداول ترین میلگرد میلگرد کربن بالا است که به آن میلگرد سیاه نیز می گویند. از نام میلگرد پرکربن مشخص است که در ساخت میلگرد از کربن زیادی استفاده می شود، بنابراین میلگرد سیاه است و به بلک میل معروف است. عیب میلگرد مشکی، زوال سریع آن و تأثیر نامطلوب آن بر سازه است. بنابراین اگر میلگرد در شرایط رطوبت بالا باشد، میلگرد زنگ می زند زیرا میلگرد مشکی مقاومت کمی در برابر رطوبت دارد، اما اگر به دنبال میلگرد با استحکام بالا هستید انتخاب خوبی است. برای شما.

میلگرد گالوانیزه: استحکام میلگرد گالوانیزه چهل برابر میلگرد سیاه است زیرا آسیب رساندن به میلگرد گالوانیزه دشوار است. هزینه میلگرد گالوانیزه گرانتر از میلگرد اپوکسی است، اما میلگرد گالوانیزه گرانتر از میلگرد اپوکسی است. (۴۰%)

میلگرد استنلس استیل: میلگرد استنلس استیل نسبت به میلگرد اپوکسی گرانتر است (۸ برابر). در ضمن بهترین میلگرد برای پروژه میلگرد استنلس استیل می باشد اما به دلیل قیمت فقط برای پروژه های اساسی و خاص استفاده می شود.میلگرد پلیمری (GFRP): میلگرد پلیمری کربن و الیاف است. میلگرد پلیمری در حین استفاده نباید خم شود زیرا ممکن است فرسوده شود. میلگرد پلیمری تقویت شده با الیاف برای تقویت بتن ایده آل است. خواص پلیمرهای میلگرد باید سبک، محکم و مقرون به صرفه باشد. ضایعات و آشغال ها ممکن است از ۶ دسته ای باشند که در بالا ذکر شد، اما قبلاً در قسمت بعدی نحوه تشکیل زباله میلگرد را توضیح داده ایم.

ضایعات میلگرد چگونه کار می کند

ظاهر ضایعات میلگرد اکثر ضایعات میلگرد با آسیب همراه است. وقتی ساختمانی تخریب می شود، نمی توان از دیوارهای ساختمان استفاده کرد و لقب گرفت. میلگردهای استفاده نشده پس از جمع آوری و بازیافت دور ریخته شده و مجددا مورد استفاده قرار می گیرند. جمع آوری زباله در میلگرد برای بازیافت به حفاظت از محیط طبیعی کمک می کند و در توسعه اقتصادی بسیار موثر است. گاهی اوقات ضایعات میلگرد در حین تولید از شمش فولاد ساخته می شود. کف فولادی از فولاد ساخته شده است. به طور کلی گاهی اوقات ضایعات فلزی مورد استفاده در ساخت میلگرد، ضایعات میلگردی است که ذوب شده و در تولید استفاده می شود.

کاربرد اصلی ضایعات میلگرد

کاربرد اصلی ضایعات میلگرد

کاربرد اصلی ضایعات میلگرد، ساخت میلگرد از فرآیند سوزاندن ضایعات میلگرد است یا به عبارتی ضایعات میلگرد فقط برای ساخت میلگرد استفاده می شود. از آنجایی که این کشور تقاضای زیادی برای میلگرد و تولید میلگرد کم دارد، کشور ما نیاز به واردات میلگرد دارد. میلگرد از کشورهای دیگر تولید و برای جبران کمبود عرضه به ایران وارد می شد. میلگردهای تولید شده در داخل فقط ۵۰ درصد نیازهای جمعیت را برآورده می کند و وقتی می بینید که تولیدکنندگان محلی واقعاً برای جنسیت به ضایعات مجدد نیاز دارند، اهمیت ضایعات آشکارتر می شود.تا چند سال دیگر با افزایش ساخت و ساز و افزایش تقاضا برای تولیدکنندگان داخلی ادامه خواهد داشت.

استانداردهای ساخت و تولید میلگرد

استانداردهای ساخت و تولید میلگرد در کشورهای مختلف یکسان نیست، زیرا هر کشوری میلگرد را با استانداردهای خود تولید می کند. در اصفهان (کارخانه استارت Z) تولید میلگرد پایه خواهد بود. میلگردهای تولید شده در ایران مطابق با استانداردهای خاصی بوده و بر اساس استانداردها میلگردها به سه دسته زیر تقسیم می شوند.

فولاد A-1: ​​فولاد A-1 نوعی میلگرد روکش دار با مقاومت کششی ۲۳۰۰ سانتی متر مربع و مقاومت کششی ۳۸۰۰ سانتی متر مربع می باشد.

فولاد A-2: میلگرد آجدار فولادی A-2 با مقاومت تسلیم ۳۰۰۰ سانتی متر مربع و مقاومت کششی ۵۰۰۰ سانتی متر مربع.

فولاد A-3: ساخته شده از فولاد میلگرد آجدار A-3 با مقاومت محصول ۴۰۰ سانتی متر مربع و مقاومت ۶۰۰۰ سانتی متر مربع.

تمامی تولیدکنندگان ایرانی میلگرد را بر اساس استانداردهای اعلام شده تولید خواهند کرد و ضایعات میلگرد ساخت ایران مطابق با استانداردها خواهد بود.

چگونه میلگرد تولید کنیم؟

چگونه میلگرد تولید کنیم؟ آرماتورها میلگرد را طبق استانداردهای مختلف در سراسر جهان تولید خواهند کرد. با توجه به استانداردهای قابل اجرا که شرایط آب و هوایی هر منطقه را در نظر می گیرد، فرآیند تولید توسط شاخص های مختلفی کنترل می شود.

میلگرد ترمیک

برای ساخت میلگرد ترمیک از شمش های فولادی استفاده می شود که نیاز به آنالیز شیمیایی زیادی ندارد. برای ساخت میلگردهای ترمیک، میلگردها باید از دمای پایینی عبور کنند، بنابراین میلگردها پس از تولید به لوله آب فرستاده می شوند تا میلگردها خنک شوند.در چنین مواقعی میلگرد مقاومت بالایی دارد اما ریشه مقاومت پایینی دارد.

 

ساخت آلیاژ

در فولاد آلیاژی که در ساخت میلگرد استفاده می شود، با ادغام سرب به شمش و تشکیل شمش (به صورت میله ای) تولید می شود و پس از سرد شدن، میلگرد تمام شده را مشاهده خواهید کرد. آرماتورهای ساخته شده به روش آلیاژی از داخل به مرکز دارای خواص شیمیایی و مکانیکی یکسانی هستند. در زمان وقوع زلزله فشاری به میلگرد وارد می شود که به نظر مشابه نخواهد بود. هزینه کل میلگردهای ساخته شده به روش آلیاژی بیشتر از روش ترماکس است.

کشورهای دیگر

در کشورهای اروپایی کمتر زلزله می آید زیرا کشورهای اروپایی در منطقه زلزله ندارند و برای ساخت میلگرد از ترمک استفاده کرده اند. در روش ترمکس میلگرد بر اساس آنالیز شیمیایی ساخته می شود. در ژاپن استاندارد ساخت میلگرد JIS است.

میلگرد در ایران

استانداردهای تولید میلگرد در ایران از چندین کشور اروپایی گرفته شده است. میلگرد به دو صورت آلیاژی و ترماکس ساخته می شود. برای درک نحوه تعمیر میلگرد کافیست به برگه نصب میلگرد نگاه کنید. روی صفحه حک شده است که میلگرد به روش سرب یا ترموکس می باشد.

انواع میلگردهای ساختمانی

نوع میلگردهای ساختمانی سیمانی ماده بسیار سختی است که به راحتی شکسته نمی شود و اگر بخواهیم بتن بخوریم باید نیروی زیادی به کار ببریم. عیب سیمان مقاومت ضعیف آن است و سیمان به راحتی شکسته یا خم می شود. بنابراین اگر بخواهیم سیمان را برش دهیم به نیروی زیادی نیاز داریم، اگر بخواهیم سیمان را برش دهیم به نیروی کمتری نیاز داریم. آرماتور برای افزایش مقاومت ماده ای مانند سیمان استفاده می شود زیرا همانطور که قبلا ذکر شد سیمان دارای مقاومت کششی بالاتری است.از برندسازی تا نگهداری مناسب میلگرد

تعریف میلگرد باید با ایجاد علائم در زمان ساخت تعریف شود. شما اغلب علائم و نشانه های میلگرد را روی آنها می بینید. سندی که نشان دهنده کارخانه و مرکز تولید، اندازه، نوع، مقدار فولاد و حتی کلاس میلگردها باشد. برای مثال S مخفف فولاد کربنی و حرف W مخفف فولاد نرم است. برای نگهداری فولاد باید هنگام دریافت بار میلگرد بار را در ظرف چوبی قرار دهید. اگر میلگرد ذخیره شود، میلگرد از زنگ زدگی محافظت می شود. در هنگام نگهداری، میلگرد علاوه بر حرکت دادن میلگرد در مقابل چوب، ضد آب بوده و برای نگهداری میلگرد در لبه میلگرد قرار می گیرد. اگر میلگرد برای مدت طولانی در بیرون باشد، علاوه بر زنگ زدگی، عملکرد آن کاهش می یابد.

کاربرد اصلی میلگرد

کاربرد اصلی میلگرد در ساخت بتن است و در ایران میلگرد بر اساس خواص مکانیکی آن طبقه بندی می شود. (طبقه بندی میلگردهای ایران طبق استانداردهای روسیه می باشد. عدد بر حسب سانتی متر مربع می باشد.

میلگرد نرم بدون فلز. (A1)

میلگرد A1 با تنش ها و وقفه های فعلی ۲۳۰۰ و ۳۸۰۰ تغییر شکل می دهد. ۲۵ درصد میلگرد A1 نرم بوده و علاوه بر نرمی صاف و غیر ساینده می باشد. میلگرد A1 برای تغییر شکل، آهنگری و جوشکاری مناسب بوده و جزء میلگرد فعال می باشد.

میلگردهای نیمه سخت که دارای فولاد ساده هستند. (A2)

تنش و اصطکاک میلگرد A2 فعلی ۳۰۰۰ و ۵۰۰۰ می باشد که ۱۹ درصد میلگرد نرم و مابقی نرم و موجدار می باشد. میلگرد A2 برای کارهای ساختمانی مناسب است.

میلگردهای قوی که رد پای سختی دارند.(A3)

تنش و شکست فعلی میلگرد ۴۰۰۰ و ۶۰۰۰ است. ۱۴ درصد میلگرد شکننده است. کاربرد اصلی میلگرد A3 برای عمران صنعتی است. ضمناً به هیچ وجه نباید از میلگرد A3 برای بنزین استفاده کرد.

میلگردهای قوی که رد پای سختی دارند. (A4)

میلگرد A4 دارای میلگرد دوکی شکل است. فشارهای میلگرد A4 520 و ۵۰۰ مگاپاسکال است و به میلگرد آجدار ۵۲۰ و ۵۰۰ آج معروف است. میلگرد A4 برای طراحی و ساخت هر سازه خانه ای مناسب است.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.