سلام ، به سایت انبار مرکزی ضایعات خوش امدید

لوگو

خیابان آزادی

ایران ، تهران

فلز سرب و انواع کاربرد آن

فلز سرب و انواع کاربرد آن

فلز‌ سرب

فلز سرب واکنش پذیر و سنگین است با دانستن انواع ویژگی های این فلز باعث میشود به ما کمک کند که بدانیم از این فلز در کجا بهتر ایت استفاده شود .

انبار مرکزی ضایعات در زمینه خریدار ضایعات در تهران در خدمت مشتریان عزیز میباشد.

بهتر است در مرحله اول بدانیم که سرب فلز قوی است و همین سنگینی باعث میشود که ذوب آن آسان باشد بنابراین و این فلز می تواند با ضربه و گرمای زیاد در حالی که شکل خود را حفظ کرده است استفاده شود.سرب فلز به عنوان یک فلز واکنش پذیر شناخته شده است ، سرب یک راه حل جذاب برای باتری های اسید سرب معمولی هستند این باطری ها در ابعاد و اندازه های مختلف در بازار یافت میشود که میتوان آن را تهییه نمود یکی از بهترین و مهم ترین باتری های سرب که بسیار مورد استفاده عموم قرار میگیرد ، باتری ماشین است.

کاربرد فلز سرب

کاربرد فلز سرب سرب کاربردهای بسیاری در بخش‌های مختلف صنایع دارد. مهمترین کاربردسرب ها در بخش   حمل و نقل که شامل  (انواع مختلف باتری‌ها و لحیم‌های که در صنایع حمل و نقل مورد استفاده قرار میگیرند )، در بخش ساختمان که شامل (مواد ساختمانی مانند صفحات و لوله‌ها، لحیم‌ها، ترکیبات مورد استفاده برای عایق صوتی و حفاظت در برابر پرتوها و صنعت رنگ) و در بخش کالاهای الکتریکی که شامل (باتری‌ها و انواع کابل‌های الکتریکی) مورد استفاده قرار میگیرند.

 

باتری های اسیدی سرب

باتری های اسیدی سرب کاربرد عمده ی در بخش های  (راه‌اندازی ـ روشنایی ـ احتراق برای خودروها و وسایل نقلیه کاربرد دارد)

همچنین باعث تامین انرژی اضطراری میشود و یا جایگزین لازم برای سیستم‌های رایانه‌ای، سیستم‌های مختلف در بیمارستان‌ها و هواپیما و کاربردهای از این نوع هستند. امروزه در اکثر نقاط جهان میتوان گفت که بیشتر از ۹۰ درصد ضایعات باتری بازیافت میشود و همچنین دولت هم راه های مناسبی برای آنها در نظر گرفته است برای مثال:

۱- فراهم نمودن تسهیلات مالیاتی برای بازیافت باتری ها

۲- کمک مالی در راستای حمل و نقل باتری‌ها بازیافت می‌شود.

یکی از ویژگی های مثبت فلز سرب این است که به دلیل  مقاومت بالا در برابر خوردگی میتوان از آن حتی پس از گذشته چند دهه وجود دارد در ایالات متحده  آمریکا امروزه واحدهای بازیافت سرب علاوه بر آلیاژهای سرب ـ کلسیم، سرب خالص نیز تولید می‌کنند‌ اما در کشور های دیگر اینگونه نیست و فقط  آلیاژهای سرب تولید می‌شوند

مراحل بازیافت سرب

مراحل بازیافت سرب : فلز سرب‌ در مقایسه با سایر فلزات غیرآهنی توسعه بسیاری در جهان  یافته است. علت این موضوع این است که کشور های دیگر به محیط زیست بسیار اهمیت میدهند و به جمع آوری قراضه ها برمیگردد علت دیگرآن این است که سرب با الگوی فنی خاصی ساخته شده است . به عنوان مثال در بازیافت های زباله و یا قراضه ها مقدار تصاعد SO۲ و دورریز سرباره کمتر است. به همین سبب بازیافت سرب نسبت به واحدهای تولید سرب از منابع اولیه معدنی گسترش بیشتری یافته است.

مراحل تولید سرب

مراحل تولید سرب به طور کل سه مرحله اولیه برای تولید سری وجود دارد:

۱- مرحله اول تفکیک و آماده سازی پسماند های است که میتواند شامل قراضه ها هم باشد مانند  شکستن و اوراق کردن باتری ها است

۲-مرحله دوم ذوب کردن در کوره مشی یا کوره تشعشعی که منظور همان کوره های ثابت یا گردان است که باعث تولید شمش سرب می‌شود.

امروزه  توانسته اند در فناوری‌ جدیدتراز فرایند  ایساسملت استفاده کنند در این فرایند دو مرحله اول طی یک مرحله انجام می‌شود.
۳-مرحله سوم تصفیه به روش پیرومتالورژی است. این بخش شامل مجموعه‌ای از پاتیل‌های تصفیه است که با افزودن عوامل مختلف به آنها به طور انتخابی عیار شمش‌ها افزایش می‌یابد.

در مرحله پایانی  سرب نرم (خالص) یا آلیاژی تولید می‌شود. البته امروزه اغلب واحدها از روش‌های هیدرومتالورژی و استخراج الکتریکی بهره می‌گیرند تا جدایش مستقیم فلزات امکان پذیر باشد.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.